Nieznikające ciała do celów fabularnych


#1

Jest to skrót pytania Render_Mike’a i odpowiedzi na nie, wrzucam bo może ktoś jeszcze skorzysta.

Render_Mike: no więc sprawa wygląda następująco. Ćwiczę sobie tworzenie scenariuszy i zabawę skryptami. Mam jakiś pomysł i bawię się w jego realizację. Mój scenariusz przewiduje obecność rozrzuconych zwłok w kilku (dość dokładnie) określonych miejscach na mapie. Pytanie - jak najlepiej to wykonać? Póki co moim rozwiązaniem jest achillesowy moduł, który robi “setDamage” dla przypisanej warstwy/grupy obiektów (npc). Jednak jest on wywoływany przy inicjalizacji , trochę zamula odpalanie misji i do tego boję się, że garbage collector zabierze mi te zwłoki, jak już w końcu go ustawię. Da się w jakiś sposób zrobić perma-truchła, żeby mi ich nie posprzątało i były martwe już na poziomie edytora? Może jakiś sprytny mod?

MONK[e]Y: Jak wejdziesz w atrybuty jednostki to w stanie możesz zmienić paskiem Health do 0, wtedy zginie od razu ( https://gyazo.com/881a72e782efe02c218426fa97eccfed ), normalnie garbage collector usuwa jednostki jak jest na raz więcej niż 15 trupów, żeby temu zapobiec w special states możesz zaznaczyć checkbox deactivate deletion on death ( https://gyazo.com/ae46462a672f62446d6fb8c0a50fa4d1 ). To chyba najlepszy i najbardziej optymalny sposób. Jak Cię nie zadowala to mogę zapytać reszty :stuck_out_tongue:. A jeśli chodziło ci o postawienie martwych jednostek/żeby były martwe już w edytorze, to się nie da :stuck_out_tongue:

Render_Mike: health = 0 jest prawdziwe, gdy odpalimy grę
dokładnie to samo robi setDamage, z tym, że moduł mogę przypisać do wartstwy, do której dodaję jednostki, co trochę pryspiesza sprawę. No ale znowu - mam około 30-40 zwłok i zabicie wszystkich w jednym momencie powoduje drobnego laga, a moze jakieś propy z ciałami jednostek army? znasz moze taki mod?

MONK[e]Y: Większym problemem od tego małego laga jest mniejsza ilość fps przez nie :smiley:

3Mydlo3 (do Monkeya): Niech nie patrzy na laga na początku misji.
Na serwerze nie będzie go tak czuć. O ile w ogóle będzie odczuwalny. Większa szansa, że ludziom będą się jeszcze tekstury ładować godzinę. XD

Od siebie dodam, że te checkboxy nie zawsze działają na serwerze, bo jest w nich źle ustawiona lokalność, na pewno dzieję się tak dla “Stay on position” oraz “Enable Damage”, więc jest szansa że w edytorze ta opcja też będzie działać, a na serwerze już nie. Ogólnie raczej warto unikać tych checkboxów zamiast tego wrzucić skrypty do initu jednostki, a jeśli się chce użyć, to lepiej przetestować to na serwerze.