PvE Safari na czilu


#1

Wczoraj na TSie przed szkoleniem rozmawialiśmy luźno o mapach, które są czilowe i fajnie się po nich po prostu podróżuje. Rzuciłem bardzo luźny pomysł trybu safari na cywilach. Na szybko w głowie wyglądało to tak:

  • drużyna dostaje samochód, lornety i broń oraz informacje o, powiedzmy, 5 cywilach i tym jak wyglądają (brodaty T Y P w fedorze i hawajskiej koszuli),
  • kto ustrzeli w ciągu (pół)godziny więcej pasujących celów (rozpoznanie po itemach albo screen-shotach), wygrywa,
  • liczba celów dla np. 15 uczestników (3x5 albo 5x3 polujących) to 11-13, żeby był element zawalczenia o punkty
  • obszar działań ograniczony na mapie, ale drużyny mogą poruszać się po całym tym obszarze i wchodzić sobie w paradę,
  • dobrze byłoby wprowadzić jakąś panikę, żeby ostrzelany cywil uciekał dopóki nie poczuje się bezpieczny.

Problem polega na tym, że skończyłoby się pewnie rzezią wszystkich cywili, bo huntmaster rozpozna swoich. Więc pytanie do bardziej ogarniętych w skryptach i tworzeniu misji: czy i jak można temu zapobiec.
Pomysły z głowy

  1. Ograniczony loadout - mosiny/snajperki z liczbą amunicji +/- 5 wyższą od liczby celów
  2. Nieśmiertelność cywili poza wyznaczonymi celami + faktyczne cele padają od 1 strzału
  3. ?

Pomysł może trochę dubluje się z założeniami manhunta, ale jest PvE, jest pomyślany raczej jako zawody strzeleckie na czilu i do grania na ochłonięcie od PTSD.

Dajcie znać czy w ogóle to by chwyciło i czy dałoby się to technicznie przeprowadzić oraz jak to dopracować.


[WiP] PvPvE Safari Bukovina
#2

Najprościej to skrypt który będzie liczyć punkty. Zabicie właściwego celu +1, zabicie złego -1.
Wygrywa drużyna z większą ilością punktów.

Nieśmiertelność będzie bez sensu, mała ilość ammo nie jest przeszkodą gdy ma się auto xD
Z nieśmiertelnością każdy cywil będzie 3 razy kontrolnie rozjechany aby sprawdzić czy to przypadkiem nie jest cel.


#3

Podoba mnie się ten pomysł, daję okejkę.


#4

Pomysł bardzo fajny, dodatkowo można rozbudować o możliwość zdobycia drona by zwiększyć swoje możliwości zwiadu. Dodatkowo gdyby rzeczywiście była walka z ograniczoną ilością amunicji i mosinami to mogłoby być ciekawie. XD

Technicznie mogłoby być trudno to zrobić, żeby było losowo za każdym razem wraz z opisem gościa, ale chyba nawet mam pomysł jak to można zrobić.


#5

Mosiny i mausery :smiley: A jak się uzbiera dużo punktów to Remington 700 z lunetką :smiley:

W każdym razie najlepiej, jakby były tylko karabiny czterotaktowe :stuck_out_tongue:

@3Mydlo3 - co do opisów losowych celów - można zrobić gotowe, predefiniowane (lubię to słowo) zestawy “wyglądów”, albo zrobić stringtable i opis celu generowany za każdym razem w zależności od elementów ubioru


#6

Ja to bym zagrał takie. Jak możemy mieć ceesa w armie to możemy mieć też polowanie na cywilów. Zwłaszcza, że to całkiem oryginalny pomysł. Plus dobrze rozegrany, może mieć świetny klimat, a imo to jest jedna z ważniejszych rzeczy w misji.


#7

Przyszło mi do głowy, że możnaby zaczynać z czterech rogów kwadratu (albo środków boków) i po określonym czasie spotkać się przy fladze na środku. Kogo nie ma kiedy minie czas (i/lub zabrzmi syrena), nie liczy się w końcowej tabeli albo traci punkty za spóźnienie.


#8

Informacyjnie - robię pierwsze przymiarki na mapie Bukovina (taka obcięta, letnia Czarnoruś) - jest szansa że się wydarzy w niedalekiej przyszłości.


#9

Cudnie. Ja miałem taki zapierdol, że nie było kiedy się uczyć tworzenia trybów.