[WiP] PvPvE Safari Bukovina


#1

W tym temacie przedstawiam postęp prac nad scenariuszem typu “Safari” - oparte o pomysł z tego wątku.


ZAŁOŻENIA SCENARIUSZA:

Luźny scenariusz do rozerwania się po wszystkich “poważnych misjach” - bieganie po mapie i likwidacja cywili. Coś, o czym marzą wszyscy saperzy. #pdk

MAPA

Bukovina - mapa z CUP, wycinek letniej Czarnorusi o powierzchni 4x4km. Trochę wiosek, trochę łąk, trochę lasów i płyta lotniska po środku.

CZAS

5 maja 2018. Start 04:00 o świcie - w końcu to safari. Prędkość czasu 10x (10h w grze to 1h czasu rzeczywistego).

POGODA

Początkowo bezchmurnie, w trakcie gry pogoda będzie się sukcesywnie pogarszać.

LICZBA GRACZY

Im więcej tym lepiej, maksimum to 34.

RESPAWNY

Nieograniczone, w obozach każdej ze stron. Po zgonie tryb obserwatora tylko dla członków ekipy.

STRONY

NIEBIESCY, CZERWONI i ZIELONI - 3 10-osobowe zespoły uczestników safari. Zadaniem każdego z nich jest jak najszybsze zebranie 100 punktów. Uczestnicy zbierają punkty na konto swojej drużyny poprzez eliminację wędrujących po mapie cywili. Jeden wyeliminowany cywil to 1 punkt na konto drużyny. Za likwidacę bojownika - 5 punktów. Brak punktów za likwidację gracza z innego teamu - właściwie nie musicie sobie wchodzić w drogę. Do dyspozycji każda ekipa ma 6 pojazdów - 2x MRZR-4, 2x HMMWV otwarty z paką, 2x HMMWV bez paki. UWAGA - pojazdy nie są zamknięte. Uczestnicy safari wyposażeni są jednakowo - do wyboru 2 karabiny 4-taktowe (Mosin i Mauser) oraz jednolufowa strzelba (IŻ-18).

CYWILNI BOJOWNICY - 4-osobowa grupka bojowników, którzy sprzeciwiają się strzelaniu do bezbronnych ludzi dla rozrywki. Ich zadaniem jest uprzykrzanie życia uczestnikom safari w dowolny wybrany sposób. Do dyspozycji mają Land Rovera i Uaza a także zamykanego na klucz BTR-60. Bojownicy oprócz czterotaktów i strzelby mają dodatkowo w arsenale karabin samopowtarzalny M76 Zastava z amunicją smugową.

UWAGA - ŻADEN POJAZD SIĘ NIE RESPAWNUJE, jednak każdy ma na wyposażeniu 4 koła zapasowe oraz zestaw naprawczy i plecak. Każdy gracz jest zaawansowanym inżynierem więc pojazdy można bez problemu naprawiać. ~w końcu safari, nie?

FICZERY, CZYLI "CO JEST ZROBIONE"

  • autonomiczni cywile - 4 moduły Civilan Presence, każdy ogarniający powierzchnię ok 4km^2, ustawione waypointy i spawnpointy dzięki którym się poruszają i jest do czego strzelać
  • obozowiska każdej ekipy wraz z pojazdami i ograniczonym arsenałem
  • BTR zamykany na klucz
  • ograniczenie strefy działań (“Battlefield trigger”)
  • czat tylko globalny - jak zazwyczaj podczas naszych gier
  • radio usuwane z ekwipunku po śmierci gracza - nie ma podsłuchiwania, chyba że ktoś wyrzuci radio na glebę
  • zablokowane wczytywanie i zapisywanie loadoutów w arsenale - korzystacie tylko z tego co jest dostępne
  • ustawienia ACE i innych addonów dostosowane do scenariusza (np. podstawowy medyczny zamiast zaawansowanego)
  • na lotnisku w hangarach ukryte AN-2 i 2x MH-6

TODO, CZYLI "CZEGO JESZCZE NIE OGARNĄŁEM"

  • system zliczania punktów, m.in. dodawanie punktu tylko po postrzale a nie przez np. rozjechanie cywila
  • dodatkowe pojazdy cywilne porozrzucane po mapie do przejęcia przez graczy
  • dodatkowe zajęcie dla uczestników i/lub bojowników (np. zbieranie flaszek dających jakieś bonusy)
  • BYĆ MOŻE (chociaż nie uważam tego za dobry pomysł) system odblokowania dodatkowych broni w miarę zdobywania punktów
  • limit czasowy?

#2

Proszę mnie wpisać na każdy możliwy termin


#3

Prototyp z dnia 2018-05-13

  • dodano spawnowanie w kilku predefiniowanych miejscach cywila specjalnego sprintującego gdzieś, za ustrzelenie którego jest minimum 10 punktów
  • bonusy x2, x3 i x5 za śmiertelnie trafienia odpowiednio powyżej 200, 300 i 500 metrów (nie takie proste bez optyki)
  • usunięte IŻ-18 z arsenałów - podobno mają instareload w pojeździe - jak będą potrzebne to przywróce
  • zmieniony upływ czasu z x10 do x5
  • dodana lekka mgła (bo świt i safari)
  • usunięty klucz ACE do BTRa - niekiedy się bugował i bojownicy nie mogli go otworzyć, obecnie muszą go pilnować jeśli nie chcę, żeby uczestnicy safari im go zwinęli
  • dodany ACE’owy BFT z nazwami graczy - eksperymentalnie

TODO

  • zbieranie flaszek za bonusy
  • zapisywanie sprzętu w arsenale pod kółkiem (nie jest niezbędne w tej chwili)
  • dodatkowe pojazdy porozrzucane po mapie

#4

Prototyp z dnia 2018-05-15

  • dodano więcej punktów spawnu dla cywila specjalnego
  • dodano śledzenie pozycji cywila specjalnego (marker na mapie) odświeżanej co kilkadziesiąt sekund (na ten moment 45)
  • “odpychanie” graczy przy zbliżeniu się do nieswojego arsenału
  • dodane parę pojazdów cywilnych w kilku miejscach na mapie
  • dodany ukryty pojazd specjalny, z 66% prawdopodobieństwem pojawienia się (podpowiedź: zaczyna się na “T” a kończy na “5” :>)
  • dodane 3 ‘customowe’ lokalizacje - zamek i dwa maszty radiowe

TODO

  • zbieranie flaszek za bonusy -> flaszek niestety w propach nie ma, pewnie będą banany lub cokolwiek innego
  • zapisywanie sprzętu w arsenale pod kółkiem (nie jest niezbędne w tej chwili)

#5

Prototyp z dnia 2018-05-17

  • krajobraz urozmaicony dodatkowymi budynkami porozrzucanymi po mapie
  • dodane więcej pozycji gdzie może się pojawić ukryty pojazd specjalny
  • prawdopodobieństwo pojawienia się pojazdu specjalnego podniesione do 75%
  • safarimani pogrupowani w mini-oddziały (2x 5 osób)
  • cywilni bojownicy sklejeni w jeden 4-osobowy oddział
  • coś tam jeszcze o czym nie pamiętam

TODO

  • wciąż zbieranie flaszek i zapisywanie szpeju

#6

Prototyp z dnia 2018-06-10

  • pojazdy uczestników safari mają flagi odpowiadające kolorom drużyn, nie można wsiąść do pojazdu należacego do nieswojej drużyny - nie dotyczy pojazdów bojowników
  • dodano zbieranie znajdziek, zamiast planowanych flaszek pojawiają się małe plastikowe zasobniki-skrzynki, zabranie jednego zajmuje 10 sekund, co 2 znalezione skrzynki zaczynając od 1 (czyli 1, 3, 5 do 19) do arsenału drużyny która skrzynkę znalazła dodawane jest dodatkowe uzbrojenie i/ub wyposażenie
  • BTR-80 bojowników cywilnych zastąpiony UAZem z DShKM
  • z arsenału bojowników usunięta Zastava M76 - żeby poszerzyć uzbrojenie bojownicy muszą teraz zbierać skrzynki tak jak uczestnicy safari
  • premia za trafienie z odległości powyżej 200m - co każde 100m premia jest powiększana, czyli >200m mnożnik x2, >300m mnożnik x3 do >1000m z mnożnikiem x10 - uwaga: musi być więcej niż dany dystans, czyli równo 300m jest traktowane jako powyżej 200m i daje mnożnik x2, dopiero dystans 300,1m da mnożnik x3
  • kara dla bojowników za zabicie cywila - obrażenia 0.75 w klatę za zwykłego cywila dla zabójcy, 1 (śmierć) za specjalnego cywila dla WSZYSTKICH cywilnych bojowników
  • zwiększony interwał aktualizacji znacznika z pozycją cywila specjalnego z 45 do 90 sekund

TODO

  • zapisywanie wyposażenia

#7

Prototyp z dnia 2018-06-12

  • znajdźki co 1 (podobno co 2 za wolno idzie)
  • zbieranie znajdźki wydłużone z 10s do 20s
  • próg wygranej zwiększony ze 100 do 150 punktów
  • interwał trackingu cywila specjalnego zwiększony z 90s do 120s
  • poprawki niedziałających dupereli

TODO

  • no zgadnijcie co

#8

Prototyp z dnia 2018-06-17

  • zmiana liczenia bonusów z więcej niż na więcej lub równo bo w sumie bez sensu było to, że trzeba ustrzelić cel z 300.1m żeby mieć mnożnik x3
  • usunięty garbage collector by bohemia interactive studios
  • odległość zebrania znajdźki min 5m
  • zapisywanie wyposażenia do respawnu pod scrollem

todo

  • wiecej bonusów ze znajdziek